0232 237 515LogareCreare cont

Blog

Te afli aici:
Home
>
Blog
>
Serviciul de urgenta 113 SMS

Serviciul de urgenta 113 SMS

Data publicării:    2019-08-28


Specialistii Serviciului de Prevenire si Protectie IASISTING va reamintescUN MINUT - Granita intre viata si moarte.
Un apel fals poate impiedica sau intarzia o ambulanta sa ajunga la tine sau la cineva drag tie! Un minut conteaza in salvarea unei vieti.
Prezenta instructiune descrie modul de transmitere a urgentelor catre Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) prin mesaje scurte de tip SMS transmise la numarul 113, asociat unui apel de urgenta la 112. 

Instructiunea se adreseaza tuturor persoanelor cu dizabilitati de auz si/sau vorbire care au dreptul legal de a transmite urgente la numarul 113 prin mesaje scurte de tip SMS, asociate unui apel de urgenta la 112.
Are dreptul legal de a comunica prin SMS la numarul 113 persoana cu dizabilitati de auz si/sau vorbire care s-a inregistrat in prealabil in baza de date a SNUAU (procedura de inregistrare este disponibila pe site-ul www.112.ro). 
ATENTIE!!! 
Apelarea sistemului de urgenta prin SMS la numarul 113 se poate realiza doar in retelele de comunicatii mobile Orange, RCS-RDS, Telekom, Vodafone.
Etapele de transmitere a urgentei prin sms la 113:

  • Persoana aflata intr-o situatie de urgenta initiaza un apel la numarul 112 de pe un telefon mobil inregistrat in baza de date a SNUAU;
  • Operatorul 112 raspunde la apel, apoi inchide apelul fara a initia un dialog, cunoscand faptul ca apelantul are deficienta de auz si/sau vorbire, in urma inregistrarii acestuia in baza de date a SNUAU;
  • Prin acest apel sistemul 112 receptioneaza informatiile de localizare a telefonului mobil (zona de unde se efectueaza apelul de urgenta) la nivel de sector/celula, precum si datele de identificare ale apelantului, in situatia in care acesta detine servicii de telefonie mobila in baza unui abonament;
  • Dupa ce apelul la 112 a fost preluat de catre operatorul 112, Serviciul de Urgenta va transmite un mesaj de tip SMS, cu urmatorul continut: "TRIMITETI SMS LA 113 CU URGENTA SI ADRESA INCIDENTULUI";
  •  
  • Persoana aflata in situatia de urgenta transmite prin SMS la 113 datele solicitate despre tipul urgentei si adresa acesteia (adresa exacta), raspunzand la mesajul primit, direct sau printr-un mesaj nou creat;
  • Urgenta trebuie descrisa cat mai scurt , dar si cat mai exact;
  • Este recomandat sa nu se foloseasca diacritice, pentru a nu ingreuna modul de scriere a mesajului de urgenta;
  • Dupa primirea mesajului cu descrierea urgentei si adresa incidentului, Serviciul de Urgenta va transmite persoanei aflata in situatia de urgenta un mesaj de tip SMS cu urmatorul continut: "MESAJ RECEPTIONAT. RAMANETI DISPONIBIL PENTRU CONTACT PRIN SMS";
  • Dupa acest mesaj, este posibil sa primiti in continuare SMS-uri de la Serviciul de urgenta cu sfaturi si/sau intrebari suplimentare la care trebuie sa raspundeti cat mai repede si concis prin SMS la 113.

Sfaturile/ întrebările suplimentare au rolul de a lămuri aspecte importante cu privire la urgența pe care dumneavoastră ați anunțat-o prin SMS la 113 și totodată au rolul de a vă proteja pentru a nu vă expune la pericolul generat de situația semnalată.

Datele raportate prin SMS la numărul 113 cu referire la tipul urgenței și a locației sunt transmise către dispeceratele specializate de intervenție, pentru alocarea în cel mai scurt timp a resurselor necesare soluționării urgenței semnalate.