magazin online
0232 237 515 Logare Creare cont

Blog

Te afli aici:
Home
>
Blog
>
Cum protejați angajații în caz de caniculă!

Cum protejați angajații în caz de caniculă!

Data publicării:    2020-08-25


Specialiștii Serviciului de Prevenire și Protecție IAȘISTING vă spun ce să faceți să vă protejați angajații în caz de caniculă!

Dacă angajații dumneavoastră își desfășoară activitatea în aer liber sau în spații închise și aglomerate, în zilele caniculare aveți obligația legală de a le asigura condițiile necesare pentru evitarea situațiilor neplăcute cauzate de temperaturile extreme.

Astfle, măsurile minime obligatorii care trebuie luate pentru prevenirea incidentelor de la locul de muncă datorate caniculei vor fi aplicate în mai multe etape.

  1. Înaintea apariției perioadelor cu călduri extreme angajatorul trebuie:
  • Să asigure efectuarea analizelor medicale pentru fiecare angajat, în funcție de specificul postului ocupat;
  • Sa depisteze angajații cu restricții de lucru în condiții de temperaturi extreme;
  • Sa identifice soluții pentru acești angajați, pentru perioadele caniculare (modificarea temporară a programului de lucru, modificarea temporară a sarcinilor de serviciu, etc).
  1. Pe parcursul perioadelor caniculare, angajatorul trebuie să asigure la punctele de lucru cu risc:
  • Ventilația spațiilor de lucru;
  • Alternarea perioadelor în care se depune un efort static cu cele de efort dinamic;
  • Reducerea intensității și ritmului activităților fizice;
  • 2-4 litri de apă minerală pentru fiecare angajat;
  • Dușuri;
  • Condițiile de acordare a primului ajutor în cazul incidentelor datorate temperaturilor extreme;
  • Transportul de urgență la cea mai apropiată unitate medicală în astfel de cazuri.

 

ATENȚIE

Dacă nu aveți posibilitatea de a le asigura salariaților dumneavoastră aceste condiții minimale de lucru în siguranță, iar temperatura înregistrată atinge 37 de grade pe parcursul a două zile consecutive, normele legislative în vigoare recomandă reducerea duratei de lucru, eșalonarea sau întreruperea colectivă a activității. În aceste situații, veți stabili împreună cu reprezentanții angajaților modalitățile de recuperare a timpului de lucru, precum și modalitățile de plată.

Material realizat de Departamentul Consultanță al S.C. IAȘISTING GRUP S.R.L.      2019   |    Acest material are caracter tehnic de informare și instruire în domeniul Securității și Sănătății în Muncă și Situațiilor de Urgență, fiind avizat de către Inspecția Muncii - Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași cu avizul nr.1 din 29.09.2017 și este proprietatea IAȘISTING GRUP, marcă înregistrată nr. R075881, fiind protejat de Legea dreptului de autor, legile referitoare la mărci și proprietatea intelectuală.   |   Utilizarea/multiplicarea și distribuirea neautorizată a acestuia va atrage după sine tragerea la răspundere conform legislației în vigoare.   |   Fotografiile folosite au caracter ilustrativ. Sursa: Google Images.