magazin online
0232 981 Logare Creare cont

Blog

Te afli aici:
Home
>
Blog
>
Ergonomia locului de muncă 2

Ergonomia locului de muncă 2

Data publicării:    2022-03-23


Specialiștii Serviciului de Prevenire și Protecție IAȘISTING vă dau câteva recomandări pentru a obține un spațiu de lucru cât mai ergonomic

 

Reglați înălțimea scaunului până când picioarele dumneavoastră sunt plate pe podea, coapsele sunt paralele cu podeaua, șoldurile și genunchii formează un unghi de 90-110 grade.

Așezați-vă cu spatele lipit de spătarul scaunului. Distanța dintre spatele genunchiului și marginea șezutului scaunului trebuie să fie de două-trei degete lățime.

Dacă această distanță este prea mică sau prea mare, înseamnă că scaunul nu este cel mai indicat pentru dumneavoastră.

Spătarul scaunului trebuie să aibă suport lombar, acesta trebuie să se potrivească în curbura lombară a spatelui.

Unghiul de înclinare a spătarului ar trebui să fie de 90-110 grade.

Reglați cotiera scaunului până când brațul dumneavoastră se sprijină pe ea și formează la cot un unghi de 90-100 grade. Umerii trebuie să fie într-o poziție neutră și relaxați.

Așezați-vă astfel încât să fiți aliniat atât cu tastatura, cât și cu mouse-ul, în funcție de ceea ce este folosit cel mai frecvent. Poziționați mouse-ul cât mai aproape de tastatură pentru a evita rotirea umărului.

Monitorul trebuie să fie direct în față (pentru a evita întoarcerea capului).

Pentru cea mai bună poziționare ergonomică, partea superioară a monitorului ar trebui să fie ușor sub nivelul ochilor.

Distanța până la monitor trebuie să fie de 40-70 cm (un braț distanță).

Un braț reglabil pentru monitor vă permite să setați ecranul la înălțimea ideală, astfel încât să adoptați în mod natural o postură sănătoasă: spatele drept, umerii lăsați pe spate și pieptul în față.

Dacă folosiți un laptop, puteți utiliza un stand reglabil pentru a aduce displayul la înălțimea corectă și o tastatură și un mouse extern pentru a nu fi nevoiți să lucrați într-o poziție incorectă.

Birourile sit-stand reprezintă o adevărată descoperire în produsele ergonomice. Ele pot fi ridicate rapid, astfel încât să puteți sta în picioare pentru un timp, apoi coborâte din nou pentru a putea sta jos.

Pe baza studiilor sale de cercetare, prof. Alan Hedge recomandă următorul raport:

  •             20 de minute de stat jos (într-o postură bună)
  •             8 minute de stat în picioare
  •             2 minute de întindere (exerciții, mers etc).

 

Material realizat de Departamentul Consultanță al S.C. IAȘISTING GRUP S.R.L.      2019   |    Acest material are caracter tehnic de informare și instruire în domeniul Securității și Sănătății în Muncă și Situațiilor de Urgență, fiind avizat de către Inspecția Muncii - Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași cu avizul nr.1 din 29.09.2017 și este proprietatea IAȘISTING GRUP, marcă înregistrată nr. R075881, fiind protejat de Legea dreptului de autor, legile referitoare la mărci și proprietatea intelectuală.   |   Utilizarea/multiplicarea și distribuirea neautorizată a acestuia va atrage după sine tragerea la răspundere conform legislației în vigoare.   |   Fotografiile folosite au caracter ilustrativ. Sursa: Google Images.